Försäljning med mervärde

För Christian Sandell, försäljnings­ansvarig i Rögle BK, är försäljning ett partnerskap. För honom och hans kollegor på marknad och försäljning handlar det om att ge ett mervärde för Rögle BKs sam­arbetspartners. Den lokala sponsringen ska ge något tillbaka.

Unik paketering
Sponsring och marknadsföring går ofta hand i hand. Det är få sponsorer som enbart är ute efter att synas. Rögle BKs partners är ofta också starkt engagerade i klubben, bland annat genom att köpa biljetter till kunder och anställda.
– Vad respektive partner får ut med oss varierar, säger Christian. För oss är det viktigare att vi paketerar rätt till våra kunder, summan de går in med är inte lika viktig. Känner de att de får ett värde tillbaka så kommer de också investera mer – för att de tycker vi gör något bra!

Överst: Frukostföreläsning med Hasse Olsson.
Mitten: Vinnande bollen från Röglegolfen 2018/19.
Nederst: Första upplagan av Rögle Padel OPEN säsongen 2017/18

Rögle BKs samarbetspartners är en mycket viktig del i föreningens fortsatta satsningar och Rögles ambition är att du ska få ut så mycket som möjligt av din investering. Både när det gäller investerad tid och när det gäller de kronor som ditt företag väljer att satsa som partner.
– Vi hade aldrig kunnat bedriva den verksamhet vi har i dag utan våra partners. Förutsättningen för att man ska kunna ha ett lag i den högsta ligan, SHL, är att man har engagerade sponsorer och att vi har folk som tittar på våra matcher. Vi gör det tillsammans, förklarar Christian.

Ringar på vattnet
Rögle BK har ambitionen att bli ett slutspelslag och den sportsliga framgången är ett resultat av att det lokala näringslivet är engagerade.
– Att kunna vara med och påverka klubbens resa är oerhört motiverande. Ännu roligare är att se hur samarbetet med vårt lokala näringsliv ger ringar på vattnet, både för oss och företagen, säger Christian.

Magnus Ågren, Lilla Kloster i Klippan, är sponsor till både Rögle BK och grönvit­hållbarhet som dragit nytta av samarbetet:
– Jag har ett stort Röglehjärta och är på alla hemmamatcher. Att vara engagerad och synas kring Rögle gör att du knyter nya kontakter och träffar kunder. Vi har breddat oss utanför Klippans kommungräns och jobbar exempelvis åt Ängelholms kommun idag.

För Magnus var det ett enkelt val att vara samarbetspartners och att gå med i grönvit­hållbarhet eftersom Lilla Kloster arbetar med miljöförbättrande arbete:
– Vi på Lilla Kloster är ensamma om giftfri ogräsbekämpning med hetvatten i Nordvästra Skåne. Vi källsorterar även alla våra sopor och vårt avfall. Miljöarbetet är viktigt för oss, säger Magnus.

En annan grönvit samarbetspartner är Per-Anders ”Snogge” Svensson, på Colorama i Klippan:
– Jag har hjärtat i Rögle och har följt och varit samarbetspartner till Rögle genom ”1932-klubben” genom alla år.

Det ger något tillbaka att vara samarbetspartner till Rögle BK.

Exklusivt nätverk
EXCLUSIVE är Rögle BKs affärsnätverk som har ökat lavinartat de senaste säsongerna, ett nätverk i regionen med ca 160 företag som du inte kan köpa dig in i.
– Vikten för oss är att alla medlemmar i EXCLUSIVE är med på samma villkor, alla som passerar en viss investeringsnivå får detta som ett mervärde i sin sponsring, berättar Christian.

EXCLUSIVE är mer än bara hockey. Träffarna har en mix av sport, nätverkande, temaföreläsningar och även renodlade busines­sträffar.
– Vi vill främja affärsrelationerna men också möjliggöra affären både inom Lindab Arenas väggar och utanför. I botten finns naturligtvis passionen och glädjen för hockey och för Rögle BK, förklarar Christian.

I övrigt blir man som nätverksmedlem in­bjuden till golfturnering, föreläsningar och en årlig padelturnering. Att vara samarbetspartner till Rögle BK ger ett mervärde tillbaka. Det är det många som insett i Nordvästskåne. Det finns plats för dig och ditt företag med.

* Grönvithållbarhet är ett aktivt hållbarhets-arbete som Rögle initierat först inom svensk ishockey. Läs mer om Grönvithållbarhet här.