Skinande hem och nöjda kunder i fokus

2004 bestämde sig Edyta Pitula och en väninna för att starta Städpatrullen. Sedan dess har det gått elva år och företaget som numera drivs av Edyta och hennes man Piotr har utvecklats mycket under de här åren. 2014 fick företaget Klippans kommuns Näringslivspris.

Förutom Edyta och Piotr har företaget 10 anställda och sex företagsbilar som rullar i hela nordvästra Skåne, redo att stå till tjänst med olika städtjänster.
– Flytt- , stor-, företags- och veckostädning är sådant som står på vårt schema dagligen. Det vi gör mest är veckostädningar där vi städar hemma hos folk varje eller varannan vecka, säger Edyta när Söderås Journalen hälsar på.

All personal utgår från Torget i Klippan och kontoret man har där. En vanlig arbetsdag samlas man klockan 06.00 på morgonen och går igenom dagens arbetsuppgifter. Därefter kör personalen iväg med företagets röda bilar som man lätt känner igen.
– Vi har med oss allt som behövs i bilarna. Har kunden speciella önskemål om rengöringsprodukter som de vill att vi ska använda så gör vi givetvis det. Vi använder miljövänliga produkter så långt det går, fortsätter Piotr.

Många nöjda stamkunder

Sommaren är en hektisk period för Städpatrullen. Då passar många på att beställa storstädningar av sina hem och företag under tiden de är iväg på semester och kan återvända till ett skinande rent hem och kontor.
– Det roligaste med vårt jobb är mötet med alla våra trevliga kunder och att det verkligen syns i folks hem och på företag att vi har gjort ett bra jobb. Vi har fortfarande kunder som varit med sen starten 2004. Vi har tur som har oerhört duktig personal som jobbar tillsammans med oss och gör ett fantastiskt jobb som gör kunderna nöjda och glada, säger Edyta.

När man beställer städtjänster av Städpatrullen kommer Edyta och Piotr oftast ut och tittar på vad det är som ska städas och lämnar därefter en offert. Behöver man städning väldigt snabbt så kan Städpatrullen städa redan samma vecka och tar då betalt per timme.
– Vi reglerar rotavdraget på fakturan, så det är inget man som kund behöver fundera över eller lägga tid på, säger Piotr.

– Det bästa betyget vi kan få är när folk rekommenderar oss till andra. Då vet vi att vi gjort ett bra jobb, avslutar Edyta och välkomnar nya och gamla kunder som vill få skinande rena hem och arbetsplatser.