Söderås Journalen som festkrydda!
Vad menar jag med detta? Jo, jag fick höra en så rolig historia om hur ett par skulle bjuda hem vänner en lördagskväll. Som sig bör planerade man för god mat och drycker till detta. Samtidigt funderade man på hur man utöver allt det goda skulle kunna roa sina gäster på något sätt. Då kom man på att ”vi använder det senaste numret av Söderås Journalen, för den läser ju alla”, och så gjorde man ett antal frågor från artiklar, annonser, bilder, Brauns sida och så vidare.
Så gick tävlingen igång och alla fick en trevlig stund inte minst när svaren lästes upp och diskussionerna om de olika lämnade svaren kom igång. Att man använder Söderås Journalen på detta sätt kunde jag inte i min vildaste fantasi drömma om! Det gör både mig, och alla mina medarbetare på Adapt Media, väldigt varma i hjärtat och ödmjuka in för den uppgift vi tar oss an inför varje utgåva av Söderås Journalen!
Varje nummer av Söderås Journalen föregås av ett redaktionsmöte om vad vi ska skriva om. Vår ambition är att skapa en tidning som så många som möjligt tycker är läsvärd och rolig att läsa och titta i. Vi försöker att skriva om personer, föreningar, organisationer och företag som har något intressant att förmedla. I varje nummer försöker vi också att blanda åldrarna på de vi skriver om så mycket som det bara går. Det ska vara både ungdomar, människor mitt i livet och äldre som är i blickfånget. Att mixen av kvinnor och män också ska vara bra är en självklarhet. Vi kommer ju dock ut endast en gång per månad och måste därför ha ett särskilt ”tänk” på detta när vi väljer vad vi ska skriva om.
De som gör att det överhuvudtaget kommer ut en Söderås Journal varje månad är ju alla våra annonsörers förtjänst. Eftersom vi har ökat med 20 procent både 2011 och ytterligare 20 procent 2012 så måste man ju dra slutsatsen av att våra annonsörer tycker att Söderås Journalen är ett bra forum att synas och annonsera i. Detta måste ju sin tur bero på att alla som läser annonserna, med alla de erbjudanden som finns, också gör slag i saken och handlar hos annonsörena!
Slutligen skulle jag vilja rikta ett stort TACK till alla annonsörer och läsare för ännu ett roligt år med vår tidning! Vi ser framtiden an med glädje och med stor tro på att om vi bara håller ihop och gynnar varandra i de mindre orter vi lever och verkar i, så kan vi klara konkurrensen från ”de stora drakarna” och visa att vi alla är både kompetenta, konkurrenskraftiga och duktiga!
God Jul och Gott Nytt År!
önskar
Bengt Wetterberg