Ett RENT nöje att serva kunderna
Det börjar bli några år i branschen nu för Klippanföretaget Städpatrullen. Ända sedan Edyta Pitula och en vännina startade verksamheten 2004 har man stadigt växt, till att nu omfatta runt 10 mycket duktiga medarbetare.
– Det var lite kämpigt i början, men när ROT-avdraget infördes tillkom många privatkunder, som tidigare inte tyckte att de hade råd, säger Edyta.
Många rekommendationer
Idag, drygt nio år efter starten, har Städpatrullen fler privat- än företagskunder. Man får många jobb på rekommendation, vilket Edyta tycker är det allra främsta kvittot på att man utför ett gott arbete.
– Många äldre tycker dessutom att det är skönt att få ett företag rekommenderade av en vän eller släkting. Det handlar ju ändå om att släppa in främmande människor i sitt eget hem, och då är det viktigt att man känner sig bekväm och vet att vi har gjort ett bra och seriöst arbete på andra ställen.
Ring eller maila
Vill man anlita Städpatrullen är det bara att ringa eller maila. Därefter går processen till som så att man bestämmer en dag när man träffas och går igenom vad det är som ska städas, och därefter lämnar man en offert.
– Det är viktigt för oss att träffa våra uppdragsgivare och skapa en bra kundrelation, säger Edyta.
Man arbetar i den utsträckning det är möjligt med miljövänliga produkter. Tyvärr går det inte att vara 100-procentigt miljövänlig, speciellt inte vid en grov- eller en industristädning, då man tvingas använda icke-miljömärkta produkter.
– En vanlig hemstädning kan vi dock genomföra helt och hållet med miljövänliga produkter, påpekar Edyta.
Fixar flyttstädning
När man ska flytta från ett boende till ett annat tycker många att det blir lite väl tufft att ordna flyttstädningen i det gamla boendet. Då är det bara att ringa till Städpatrullen, så tar de över.
– De flesta vill ju lägga fokus på det boendet man flyttar till, och inte det man flyttar ifrån. Vi följer givetvis allra regler som bostadsrättsföreningar eller hyresvärdar har, och lämnar alltid garanti på våra arbeten.