Vårens mode lockar!
I slutet av mars hade Gunns Mode på Storgatan i Klippan modevisning i butiken. Sex mannekänger visade upp vårens kollektion under två kvällar.
– De två största färgerna i vår är rosa i alla nyanser och blåskalan, allt från ljusa jeansblå toner till mörk marin, säger Helena Jacobsson på Gunns Mode. Men ju längre fram vi kommer desto mer vitt och sandfärgat blir det, så vi har nog något för alla!
Stort intresse
De egna modevisningarna, två på våren och två på hösten, har blivit uppskattade. Intresset var stort den 29-30 mars och 45 besökare per kväll kom, fler får inte plats. Till visningen bjöds på danska smörrebröd och dryck, vilket skapade feststämning och gillades av gästerna.
– Folk hör av sig långt i förväg och frågar när modevisningen är, säger Helena. De två kvällarna blev fullsatta, så vi fick ha en reservlista om vi skulle få återbud.
Stort intresse av att prova de förevisade plaggen var det också. Kvällens visning med rabattpriser stimulerade till provning och inköp. Till butikens fyra nyrenoverade, glassiga provrum blev det så lång kö att gästerna provade plaggen lite varstans i butiken.
Kläder och accessoarer
De sex mannekängerna har varierande storlek och ålder, vilket underlättar för åskådarna när man skall bedöma de olika plaggens form och färg. Gunns Mode säljer inte bara kläder utan även accessoarer såsom smycken, skärp och väskor. I varusortimentet ingår också underkläder, såväl bh och trosor som figurformande plagg.
Kunder utifrån
Gunns Mode har funnits sedan 1958 då Gun Nilsson startade butiken. Dottern Helena övertog rörelsen 2005. Sedan 1999 har butiken funnits på Storgatan 32. Affären har en trogen kundkrets i Klippan, men det är även många kunder som kommer från kommunerna runt omkring.
Inspiration på mässor
Helena och hennes medarbetare åker regelbundet på mässor för att hålla sig ajour med nyheterna inom mode. Eftersom man inte ingår i någon kedja blir butikens sortiment personligt utvalt och man erbjuder nyheter varje vecka. Att lära känna kunderna och kunna lämna personlig service är något av butikens varumärke. Att ha kundens förtroende när man rekommenderar plagg och färgkombinationer bygger på känsla och respekt.
På nätet
– Vi är först med det senaste, säger Helena Jacobsson. Vi är aktiva på Facebook och Instagram. Vi bloggar också regelbundet på vår hemsida. Den som följer oss där kan se våra nyheter
direkt efter att de kommit in. Men bäst uppfattning får man ju när man besöker butiken. Nya som gamla kunder är välkomna in för att själv få en uppfattning om vårens mode!