Söderås Journalen i ny kostym och redo för nya utmaningar

Efter 51 utgåvor av Söderås Journalen med samma ”frisyr och kläder” (= format och layout) så kände vi att det var dags att ”kamma oss och byta stil”. Åtminstone lite grann…

Söderås Journalens utkommer nu i nytt format och lite ändrad grafisk utformning. Tidningen har blivit lite smalare, lite kortare men också liiite tjockare! Vi tar gärna emot synpunkter om vad ni läsare tycker. Hör bara av er till vår redaktion.

Från ett ”bra” år 2008 fick vi under år 2009 och 2010 minskad annonsförsäljning med 20 procent.
Anledningen till detta härleder vi till den finanskris och lågkonjunktur som har varit. Samtidigt har vi under samma period hela tiden fått in nya annonsörer, vilket har gett oss hopp för framtiden. Detta hopp har nu förvandlats till realitet på så sätt att vi under årets fem första nummer har lyckats öka vår försäljning med 15 procent!

Klippanshopping.se

En sak som också har bidragit till Söderås Journalens överlevnad under denna tid är att vi startade vår internetsida Klippanshopping.se. Sidan har nu efter drygt ett år fått mer och mer besök. De senaste tolv månaderna har vi haft 191.591 besök! 92 företag abonnerar på sin egen företagssida och över 200 företag presenteras med adressuppgifter. Man kan läsa menyer från 6 olika matställen. Bildspel finns på första sidan, annonser från Söderås Journalen finns på första sidan osv, osv. Vi jobbar hela tiden med våra läsare och kunders bästa för ögonen och vi är jätteglada för den respons vi fått från alla de butiksägare och företagare som använder våra marknadsföringskanaler! Vårt mål är att Klippanshopping.se ska bli alla klippanbors, och många andras, startsida på deras dator.

Så med en Söderås Journalen i ny uniform och Klippanshopping.se på stark frammarsch ser vi mycket positivt på framtiden här på Adapt Media! Det hoppas jag att alla våra annonsörer, läsare och användare också gör!