Fullt hus när HardRock Salong höll invigning
Nu är HardRock Salongs nya lokal på Vedbyvägen i Klippan äntligen invigd. På onsdagskvällen den 5 juni slog nämligen ägaren Frida Lundblad på stort och firade med livemusik från LoveDolls, samt grillat från Bjärhus Gårdsbutik och massor av god dryck.
– Det känns helt underbart att äntligen vara klar med den nya lokalen. Nu fokuserar vi på att göra ett så bra jobb som möjligt för våra kunder, och arbetar vidare med att utveckla och förbättra verksamheten ännu mer, säger hon.
Hektisk vår
Våren har varit hektisk för Frida Lundblad. Hon arbetar nämligen även som färgtekniker, och är ofta ute på resande fot och håller i utbildningar för andra frisörer. Förutom den vanliga sysselsättningen på salongen har hon även arbetat med renoveringen av nya lokalen, som i folkmun väl mest är känd som ”gamla Konsum”.
– Farsan och jag har gjort nästan hela renoveringen på egen hand. Vi har hållit på sedan i februari, så det har verkligen varit fullt upp.
Under våren har Frida Lundblad anställt ytterligare två frisörer. Inklusive henne själv så finns numera hela fyra personer i företaget. HardRock Salong står med andra ord väl rustade inför flytten till större lokal.
– Vi kommer att kunna erbjuda fler tjänster än tidigare. Jag hyr ut ett rum till en massör, och har dessutom investerat i riktigt lyxiga massageschamponeringar och klippstolar. Sedan kommer vi att erbjuda lite fransförlängningar och sådant som vi inte heller har haft tidigare.
Mycket positiv respons
Det är många år sedan som Konsum lade ner sin verksamhet i lokalerna på Vedbyvägen. Frida Lundblad möts ändå av många nyfikna frågor från folk som vill veta vad hon har för planer för den kända fastigheten.
– Det känns verkligen som att Klippanfolket är med oss. Många tycker det är roligt att vi gör den här satsningen här på orten istället för att flytta någon annanstans.
Invigningskvällen sammanföll nästan på dagen med HardRock Salongs fyraårsjubileum. Företaget såg nämligen dagens ljus den 7 juni 2009.
– Jag är tacksam för att jag har så bra kunder, och för all positiv respons. Sedan har jag haft turen att hitta riktigt bra anställda som alltid ställer upp.
Tre ledord
Ända sedan starten har Frida Lundblad haft tre ledord, som till mångt och mycket kan sägas vara anledningen till succén.
– Vi brukar prata om kundfokus, kreativitet och magi. Det absolut viktigaste är att vara lyhörd för önskemål och uppnå nya mål tillsammans med kunden. Kombinerar man detta med kreativitet så skapar man magi.