Öppet Hus på Adapt Media
Julmusiken ljöd över Adapt Media när det var öppet hus på julskyltningen. Massor av besökare kom och hälsade på för att titta på företaget, göra julkort, tävla om resepresentkort, få inköpslistor och kalendrar.
Kön till att få göra sina egna julkort ringlade lång. Alla barn under 12 år som ritat en julteckning kunde få den scannad och sen fick man 25 julkort upptryckta av sin teckning att ta med sig hem och sedan skicka vidare som julkort. Och vilka konstverk barnen kom med! Det var tomtehälsningar, renar, julklappar och stjärnor som prydde de fina teckningarna som lämnades in. Albin Lundberg på Adapt Media hade fullt upp med att hinna med alla tryckningar.
Många besökare passade på att kika in och titta runt i lokalerna.
– Vad stort och fint ni har det här, var en fras som hördes mycket när folk tog sig en titt på reklambyrån där Söderås Journalen, Klippanshopping.se och många andra reklamprodukter produceras.
Inköpslistor, kalendrar och önskelistor
Det delades också ut användbara saker, t.ex. inköpslistor och kalendrar. Alla barn fick en önskelista att skicka till tomten. För säkerhets skull fick de även med sig ett block med ännu fler sidor ifall inte de tio raderna på önskelistan räcker till….
I köket serverades kaffe, glögg, pepparkakor, clementiner och vetebröd. Där fanns även vår silvriga tävlingslåda. De som räknat tomteluvor i Söderås Journalen och hittat alla tio kunde lämna sitt bidrag under Öppet hus-dagen.
Klockan 18.00 när Julskyltningssöndagen stängde för året summerade VD Bengt Wetterberg och Adapt Media dagen med att konstatera att drygt 200 besökare hade kommit på besök! Med andra ord: Succé!