De vill hjälpa Haiti

Efter jordbävningskatastrofen på Haiti är det många som har velat hjälpa till.

Adapt Media blev i början av februari kontaktade av fyra Klippanföretag som ville dra sitt strå till stacken: Nova, Restaurang & Pizzeria Chaplin, Ankan & Co och Da Carma Studio. Under vecka sex gick dessa fyra företag samman och skänkte tio procent av försäljningen till Läkare Utan Gränser. Adapt Media ställde upp genom att marknadsföra projektet gratis på www.soderasshopping.se och i Söderås Journalen.
– Haiti har varit ett väldigt fattigt land redan innan, och därför känns det viktigt att dra sitt strå till stacken, tycker Madeleine Andersson på Nova.

Hennes kollega Jennie Helgesson håller med.
– När medmänniskor hamnar i en sådan fullständig kris så är det allas skyldighet att hjälpa till. Hade vi själva hamnat i samma situation här i Sverige hade vi ju velat ha så mycket hjälp som möjligt utifrån.

Att pengarna går till Läkare Utan Gränser var samtliga fyra företag helt överens om.
– De gör ett oerhört viktigt arbete där nere just nu, säger Madeleine Andersson.

Jennie Helgesson utmanar också andra företag att haka på insamlingen.
– Ju fler som engagerar sig, desto mer pengar får Läkare Utan Gränser!